Συχνά οι αθλητές εμφανίζουν τραυματισμούς και ασθένειες που μειώνουν την απόδοση τους.

Η αθλητική μάλαξη είναι σημαντική τόσο στην αποθεραπεία, όσο και στην προετοιμασία των αθλητών. Μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση μυικών προβλημάτων.

Ο C.Kersge αναφέρει ότι πριν από έναν αγώνα η μάλαξη μικρής διάρκειας υποβοηθάει στο ζέσταμα του αθλητή δημιουργόντας υπεραιμία.

Τα είδη μάλαξης χωρίζονται σε :

  • προαγωνιστική
  • μεταγωνιστική
  • μεσοαγωνιστική
  • συντήρησης – αποκατάστασης

Η διάρκεια εξαρτάται από το φύλλο, την ηλικία και την φυσική κατάσταση όσο και από τις ανάγκες του κάθε αθλήματος.

Σε έναν αθλητή αλμάτων καταπονούνται οι μυς των κάτω άκρων, ενώ σε έναν αθλητή ρίψεων οι ώμοι, θωρακική ζώνη και βραχίονες.

Ένας αθλητής άρσης βαρών καταπονεί την οσφυική μοίρα, ωμική ζώνη, και τα ισχία ενώ οι αθλητές πυγμαχίας χρειάζονται όχι μόνο σωματική αλλά και συναισθηματική αποφόρτιση λόγο της ένταση που τους διακρίνει στον σύντομο χρόνο του αγώνα. Μετά τον αγώνα χρειάζονται ανακουφιστική μάλαξη κυρίως σε βραχίονες, ωμοπλάτες, οσφυική ζώνη και γαστροκνήμιους. Πολλοί πόνοι και κακώσεις εμφανίζονται λόγω τον χτυπημάτων που δέχονται κατά την διάρκεια του αγώνα.

Οι αθλητές  κολύμβησης παρουσιάζουν κυρίως ευαισθησίες στην ωμική ζώνη, ενώ οι αθλητές πόλο σε ωμική ζώνη, άνω άκρα, αυχένα και γόνατα.

Επιδράσεις που φέρει η αθλητική μάλαξη:

  • Βελτίωση μυικής ευλυγισίας
  • Χαλάρωση συμφήσεων
  • Ενίσχυση αποβολής τοξικών ουσιών
  • Ανακούφιση από τον πόνο
  • Ανακούφιση από ψυχολογική ένταση
  • Καλύτερη οξυγόνωση
  • Βελτίωση αρτηριακής κυκλοφορίας
  • Βελτίωση λεμφικής ροής

Πολλοί προπονητές, αθλίατροι και αθλητές πιστεύουν ότι η μάλαξη μπορεί να προσφέρει πολλά στο σώμα. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο των θεραπευτών για αθλητές με υψηλούς στόχους και απαιτητικά προγράμματα.

0